עיצוב נקודות מכירה

בעולם כל כך תחרותי בו הלקוח יכל לבחור מגוון רחב של אלטרנטיבות בשירותים והמוצרים השונים, תהליך המכירה הוא השלב החשוב ביותר שמורכב ממגוון אלמנטים, ביניהם, אלמנט ה"רושם הראשוני" שגורם לו לגשת לנקודת המכירה.

חשבתם פעם מה גורם לאדם לגשת לעמדה של חברה מסוימת בקניון? מדי שנה המותגים הגדולים משקיעים מיליוני דולרים בכדי לעצב עבור הלקוחות את עמדות המכירה הטובות ביותר ובעיקר, "המוכרות" ביותר, כאלו שיקלו על אנשי המכירות למכור את המוצר וייצרו חוויה שונה לצרכנים. במידה ועדיין לא הכרתם בחשיבות של עיצוב נקודות מכירה לעסקים, במאמר הבא נציג בפניכם את כל הנקודות בדרך לעיצוב המושלם של עמדת המכירה שלכם.

עפ"י המחקרים: 70% מהחלטת הרכישה מתבצעת בעמדת המכירה.
המיתוג הכולל של העסק ומיתוג עמדות המכירה השונות של המותג (בין אם מדובר בעמדות בכנסים/קניונים/ סניפי החברה או כל מקום אחר) משפיע במידה משמעותית על חוויית הרכישה של הצרכנים. מחקרים שונים הציגו כי 70% מהחלטות הרכישה של הצרכנים מתבצעת בעמדת המכירה בעוד ו-35% מהקנייה המתוכננת של הצרכן משתנה במהלך הקניה. נקודות המכירה, מובילות לצרכנים לפנות אל המקום ויוצרות במוחו את הרושם הראשוני על המוצר/השירות.

מה גורם ללקוחות "לקנות יותר"?

העיצוב של נקודת המכירה משלב דמיון ותובנה מסחרית וכך מצליח למכור את "המסר" בקרב הלקוחות. החשיבה שמאחורי העיצוב מסייעת למותג לייצר חוויה רצויה ולהוביל את הגולשים למחשבות מסוימות בזכות העיצוב (יוקרה, מקצועיות, חברתיות, אמינות ועוד).
היצירתיות בנקודת המכירה, גורמת לגולש להימשך ולהתחבר למותג ויוצרת את ההתעניינות הראשונית בקרב הלקוח, כך, שבשיחתו עם הנציג/ המוכר הלקוח מגיע בשל לרכישה.

מי שביקר בחנות המרכזית של מותגים כמו Nike, Victoria Secret ו-Adidas בארה"ב ככל הנראה התרשם מנקודות מכירה שיוצרות חוויה בקרב הצרכנים ומובילות מיליוני אנשים לבקר בחנויותיהם ולהוציא מעבר למה שתכננו בזכות החוויה. אותן הנקודות, הפכו ליעד תיירותי וחלק בלתי נפרד ממסלול הטיול של לקוחותיהם.
כעת, נסו לחשוב על נקודת מכירה שנתקלתם בה ונחקקה בזיכרונכם. מגיע גם לעסק שלכם להתחיל למכור יותר ולמתג את עצמו רמה אחת מעל למתחרים.

פרויקטים לדוגמא

הכל ()
בנקים ()
חנויות ()
חנויות נוחות ()
סלולר ()
קמעונאות ()
רפואה ()
שונות ()
עיצוב מוצר ()